Par nākamo sezonu domājot
06.11.2013 00:01
Kartingu sezona ir nedaudz pieklususi, pagājušās nedēļas izskaņā tika noturēta Pro-Kart kartinga komisijas sēde – iezīmēts virziens 2014. Gada sezonai, kas tagad būs izlikts apspriešanai, lai visus punktus uz „i” varam salikt Pro-Kart pilnsapulcē šā gada 30. Novembrī. Pilnsapulcē piedalīties laipni aicināti ir pilnīgi visi kartinga mīļotāji, tie kam rūp Pro-Kart seriāla nākotne. Sapulce tiks noturēta Granīta ielā 15A, Stopiņu novadā (tur pat, kur pagājušajā gadā), sākums 11:00.
Tagad gan par nolemto. Galvenās sarunu tēmas bija par Rotax jautājumu, riepām, , sacensību nolikumu, tehniskajiem noteikumiem.
Rotax lietā galīgs lēmums vēl nav pieņemts, jo neizdevās sazināties ar Baltijas valstu dīleri, kurš jau bija devies uz ASV šī gada Rotax Grand Final sacensībām. Komisijas locekļu diskusiju rezultāts ir tāds, ka attieksme pret Rotax ienākšanu Pro-Kart seriālā ir vairāk noraidoša, bet gala lēmums vēl nav pieņemts, atstājot to pilnsapulces dienas kārtībā.
Riepu jautājums. Šeit un arī citos jautājumos tika piekopta taktika – „galvenais neizdarīt nekādus straujus manevrus...”. Provizoriski tika nolemts, ka DD2 klase kā Rotax produkts tiks piesaistīta MOJO riepām. Attiecīgi šajā klasē būs jābrauc ar Mojo riepām, brīva izvēle kur tās iegādāties un kādu modeli izmantot. Pagaidām visās pārējās klasēs viss paliek bez izmaiņām, bet konceptuāli tika nolemts, ka sākot ar 2015. Gada sezonu visas bezkārbnieku klases būs piesaistītas Mojo riepām vai arī kādai citai mono riepai, ja tiks saņemts labs piedāvājums no alternatīva riepu piegādātāja. Svarīgi atcerēties, ka 2014. Gada sezonā vienās sacensībās drīkstēs izmantot tikai 4 riepas visai sacensību dienai, vienu rezerves riepu drīkstēs nomainīt tikai pie nosacījuma, ka kāda no pamatkomplekta riepām ir bojāta un tā ar tehniskā komisāra lēmumu ir atzīta par nelietojamu, šī nomainītā riepa būs jānodod Tehniskajam komisāram. Uz riepām attiecas arī tas, ka ir ievērojami palielināta sacensību distance, kas veicinās sportistus izmantot cietāka sastāva riepas, šādā veidā panākot to, ka dabīgā veidā nonāksim pie riepām, ar kurām var nobraukt ilgāk un tikai salīdzinoši nedaudz lēnāk kā ar ierastajiem riepu modeļiem.
Nedaudz mainīts klašu sadalījums. KF6 un TK160 ir izņemtas no saraksta – likvidētas. Open125 ir nosaukta par TAG 125. Retro klase pamatojoties uz vispārēju riepu deficītu ir izņemta no Pro-Kart seriāla izcīņas. Retro klasei paredzēti braucieni Retrokart sacensībās, kā arī vēl vienās atsevišķās sacensībās, kas nav Pro-Kart sērijas sacensības, vasaras vidū. N125 klase ir sadalīta M125 (Minsk) un C-2 (Čezeta) klasēs, šādā veidā veicinot to Retro klases sportistu, kuri vēlas piedalīties sacensībās vairāk kā divas reizes gadā, pāriešanu uz kādu no M125 vai C-2 klasēm. Finalizēti šogad Pro-Kart kopvērtējums tiks izcīnīts 12 klasēs: MicroMax, Raket, MiniMax, TK Junior, TK, Junior, Open100, TAG 125, M125, C-2, DD2, KZ2. Saspiestās dienas kārtības dēļ sacensībās nav iekļauta Energy TK klase.
Mēģināsim ieviest dzīvē video tiesnesi, šī iemesla dēļ visu sportistu, kuri izmantos „onboard” kameras, pienākums būs videomateriālus uzreiz pēc sacensību brauciena finiša nodot video tiesneša rīcībā. Visi video materiāli, kas filmēti Pro-Kart sacensībās tiek uzskatīti par sacensību organizatora tiesnešu kolēģijas īpašumu.
Lai uzlabotu skrejošā starta procedūru tiek plānots ieviest dzīvē tā saucamo starta procedūras kartingu jeb drošības mašīnu, kas formēšanās aplī vadīs sportistu kolonnas, uzdodot noteiktu braukšanas ātrumu. Tāpat arī sportista pienākums būs līdz formēšanās pilonu vietai ar paceltu roku vai citu žestu vērst tiesnešu uzmanību uz to, ka kāds no sportistiem neatrodas savā starta vietā. Izejot starta taisnē līdz starta signāla parādīšanai sportistiem jāveido divas līdzenas ar konstantu ātrumu braucošas kartingu kolonnas, sportista novirzīšanās no kolonnas ass tiks uzskatīta par starta procedūras pārkāpumu. Paredzēts ka visās klasēs pirms starta tiks veikti 2 apļi no kuriem viens būs iesildīšanās aplis, bet otrs formēšanās aplis.
Plānots, ka sacensību diena katrā klasē sastāvēs no viena brīvā treniņu brauciena un trijiem sacensību braucieniem. Starta vietas pirmajam braucienam tiks noteiktas saskaņā ar aktuālo kopvērtējuma tabulu un pārējiem sportistiem (jaunienācējiem) pēc to pieteikšanās secības sacensībām. Katra nākamā brauciena starta vietas nosaka iepriekšējā brauciena rezultāts (ieņemtā vieta).
Mainīta arī punktu skaitīšanas sistēma. Katrs sportists, kurš izgājis uz starta braucienā saņem 1 punktu. Kopvērtējumā sportists, kurš startējis visās Pro-Kart sacensībās saņem bonusu 10 punktu apmērā.
Tehniskos noteikumus nav skārušas milzīgas pārmaiņas. Rotax mono klasēs kā MicroMax un MiniMax jāievēro Rotax starptautiskie tehniskie noteikumi ar nelielām atkāpēm, kas norādītas atsevišķo klašu Pro-Kart tehniskajos noteikumos. Open100 klasē drīkst izmantot karburatorus ar venturi 24 mm, ne vairāk. TAG125 un Junior klasēs aizliekts izmantot KF specifikācijas dzinējus. KZ2 klasē riepas tiks marķētas pirmajiem 10 sportistiem.
Nepieciešamo sacensību skaits joprojām ir diskutabls jautājums. Pamatideja sacensību skaita izvēlē ir pa vienai sacensībai mēnesī, bet līdz šim vienmēr ir bijis vairāk. Tad nu jautājums vai pietiks ar Ērika Gasparoviča kausa izcīņu Jelgavā, četriem Pro-Kart seriāla etapiem un vienām Retrokart sacensībām sezonas noslēgumā? Varbūt, ka jātaisa pieci vai seši Pro-Kart seriāla etapi?
Zemāk var iepazīties ar visiem saistošajiem noteikumu projektiem:
Dienas kārtība
Nolikums
Tehniskie noteikumi MicroMax un Raket
Tehniskie noteikumi MiniMax
Tehniskie noteikumi TK un TK Junior
Tehniskie noteikumi M125 un C-2
Tehniskie noteikumi Junior, TAG125 un Open100
Tehniskie noteikumi DD2
Tehniskie noteikumi KZ2
Starta atļaujas iegūšanas noteikumi
Starta atļaujas anketa
Vēl, protams, ir jānolemj par Retrokart formātu. Ir izskanējusi doma, ka šīs sacīkstes varētu taisīt kā izturības braucienu – bērnu klasēm 20 minūtes plus 3 apļi, pieaugušo klasēm 50 minūtes plus 3 apļi, Retro klasei trīs braucieni katrs pa 10 apļiem. Un protams braucieni veterāniem, mehāniķiem un čempionu cīņas ar īres kartiem. Otra ideja ir šo pasākumu veidot vairāk kā ceremoniju sezonas kopvērtējuma apbalvošanai un trasē notiek braukšana tikai Retro klasēm, veterāniem, mehāniķiem un čempioniem.
Pro-Kart komanda lūdz Tevi izteikt savu viedokli un savu nostāju reprezentēt un aizstāvēt arī pilnsapulcē.
Komentāri (64)
09.12.2013 12:24
Viesis
06.12.2013 16:14
Viesis
01.12.2013 19:24
Viesis
14.11.2013 20:16
125
14.11.2013 23:08
Valdis 125
14.11.2013 15:49
Eugene
14.11.2013 19:42
dainiso1 Eugene
13.11.2013 19:21
125
14.11.2013 16:58
Valdis 125
16.11.2013 10:46
Игорь Valdis
13.11.2013 17:20
Viesis
13.11.2013 12:35
#93
13.11.2013 15:48
Valdis #93
13.11.2013 16:06
#93 Valdis
21.11.2013 15:13
Valdis #93
12.11.2013 20:00
Tanel
12.11.2013 20:24
dainiso1 Tanel
09.11.2013 19:28
Viesis
11.11.2013 15:05
Valdis Viesis
14.11.2013 21:31
Viesis Valdis
11.11.2013 17:20
Viesis Valdis
10.11.2013 19:42
Viesis Viesis
11.11.2013 18:54
Viesis Viesis
11.11.2013 22:58
Valdis Viesis
11.11.2013 19:42
Viesis Viesis
09.11.2013 07:33
Игорь
11.11.2013 15:07
Valdis Игорь
11.11.2013 08:01
Viesis Игорь
09.11.2013 07:46
Aleksandras Игорь
08.11.2013 21:20
Valdis
08.11.2013 21:04
Kārlis
09.11.2013 11:49
Viesis Kārlis
08.11.2013 21:37
Andis Kārlis
08.11.2013 20:24
Viesis
08.11.2013 21:12
Valdis Viesis
07.11.2013 13:44
Aleksandras
12.11.2013 16:46
Valdis Aleksandras
08.11.2013 07:26
Игорь Aleksandras
07.11.2013 10:28
Артём
07.11.2013 10:17
Valentina
07.11.2013 04:27
Владимир
07.11.2013 10:58
Valdis Владимир
07.11.2013 12:43
Игорь Valdis
07.11.2013 13:37
Valdis Игорь
07.11.2013 13:55
Игорь Valdis
06.11.2013 18:07
Viesis
07.11.2013 11:01
Valdis Viesis
08.11.2013 20:25
Viesis Valdis
11.11.2013 14:39
Valdis Viesis
06.11.2013 17:56
gribas braukt
07.11.2013 11:00
Valdis gribas braukt
06.11.2013 13:55
Igor Daleskiy
06.11.2013 12:38
Edgars
06.11.2013 14:45
Valdis Edgars
06.11.2013 09:43
ArmandsK
06.11.2013 12:35
Valdis ArmandsK
06.11.2013 14:34
ArmandsK Valdis
06.11.2013 14:52
Valdis ArmandsK
06.11.2013 12:41
Valdis Valdis
06.11.2013 10:46
Viesis ArmandsK
06.11.2013 14:37
ArmandsK Viesis
06.11.2013 09:38
Andis
06.11.2013 22:35
Valdis Andis
06.11.2013 10:50
dainiso1 Andis